상단메뉴 바로가기 본문 바로가기 본문 하위메뉴 바로가기 하단 바로가기

NICE TAX FREE!

제1조 (목적)
본 약관(이하 "약관")은 나이스정보통신(이하 '회사')와 회원에 관한 제반사항을 규정함을 목적으로 합니다.

제2조 (약관의 효력 등)
① 약관은 공시하고 상대방이 동의함으로써 효력을 발생합니다. 본 약관의 공시는 회사 홈페이지 ({홈페이지ㅣURL코드})에 게시하는 방법으로 합니다.
② 회사는 약관의 규제에 관한 법률 등 관련법을 위배하지 않는 범위내에서 약관을 개정할 수 있습니다.
③ 회사가 약관을 개정할 경우에는 시행일 및 개정사유를 명시하여 회사 홈페이지에 시행일 7일전까지 공지합니다.
④ 제3항의 방법으로 변경 고지된 약관은 기존의 회원에게도 유효하게 적용됩니다.

제3조 (약관의 해석 및 관할법원)
① 약관에 정하지 아니한 사항과 이 약관의 해석에 관하여는 관계법령 및 상관례에 따릅니다.
② 회원과 회사 사이에 분쟁이 발생할 경우에 관할 법원은 서울중앙지방법원으로 합니다.

제4조 (용어의 정의)
'회원'은 회사에 개인정보를 제공하여 회원등록을 한 자로서, 회사가 제공하는 서비스를 계속적으로 이용할 수 있는자를 말합니다.

제5조 (회원 가입 및 자격)
① 회사가 정한 양식에 따라 회원정보를 기입한 후 회원가입을 신청함으로써 회원으로 등록됩니다.
② 다음 각 호에 해당하는 경우에 회사는 회원 가입을 인정하지 않거나 회원 자격을 박탈할 수 있습니다.
1. 다른 사람의 명의를 사용하여 가입 신청한 경우
2. 신청 시 필수 작성 사항을 허위로 기재한 경우
3. 관계법령의 위반을 목적으로 신청하거나 그러한 행위를 하는 경우
4. 사회의 안녕질서 또는 미풍양속을 저해할 목적으로 신청하거나 그러한 행위를 하는 경우
5. 다른 사람의 회사의 이용을 방해하거나 그 정보를 도용하는 등 전자거래질서를 위협하는 경우
③ 회사가 회원 자격을 박탈하는 경우에는 회원등록을 말소합니다. 이 경우 회원에게 사전 통지하여 소명할 기회를 부여합니다.

제6조 (개인정보의 취득 및 이용)
① 회사는 개인정보 보호정책을 제정하여 시행하고, 개인 정보의 취득과 이용, 보호 등에 관한 법률을 준수합니다. 개인정보보호정책은 홈페이지 하단에 상시적으로 게시합니다.
② 회사는 고객이 제공하는 개인정보를 본 서비스 이외의 목적을 위하여 사용할 수 없습니다.
③ 회사는 고객이 제공한 개인정보를 고객의 사전 동의 없이 제 3자에게 제공할 수 없습니다. 단, 다음 각 호에 해당하는 경우에는 예외로 합니다.
1. 도메인이름 검색서비스를 제공하는 경우
2. 전기통신기본법 등 관계법령에 의하여 국가기관의 요청에 의한 경우
3. 범죄에 대한 수사상의 목적이 있거나 정보통신윤리위원회의 요청이 있는 경우
4. 업무상 연락을 위하여 회원의 정보(성명, 주소, 전화번호)를 사용하는 경우
5. 은행업무상 관련사항에 한하여 일부 정보를 공유하는 경우
6. 통계작성, 홍보자료, 학술연구 또는 시장조사를 위하여 필요한 경우로서 특정 고객임을 식별할 수 없는 형태로
제공되는 경우

제7조 (회원 탈퇴)
① 회원은 회사에 언제든지 탈퇴를 요청할 수 있으며 회사는 즉시 회원탈퇴를 처리합니다.
② 회원이 회사에서 이용중인 서비스의 만기일이 지나지 않은 경우 회사는 탈퇴를 처리하지 않습니다.

제8조 (회원에 대한 통지)
① 회사가 회원에 대한 통지를 하는 경우, 회원이 회사에 제출한 전자우편 주소로 할 수 있습니다.
② 회사는 불특정다수 회원에 대한 통지의 경우 1주일 이상 회사 게시판에 게시함으로서 개별 통지에 갈음할 수 있습니다.

제9조 (쿠폰의 발행 및 사용)
① 쿠폰이란 일정 금액 또는 비율을 회사 서비스 비용 결제시 할인 받을 수 있는 온라인 또는 오프라인 쿠폰을 말하며, 회원은 해당 쿠폰을 사용할 수 있습니다.
② 쿠폰은 회사가 발행할 수 있으며, 쿠폰의 사용 범위 및 할인한도, 유효기간, 제한 사항 등은 쿠폰 또는 서비스 화면에 표시합니다.
③ 쿠폰은 해당 유효기간내 사용을 원칙으로 하며 재발행, 양도, 매매, 환불이 불가능합니다.

제10조 (회사의 의무)
① 회사는 본 약관이 정하는 바에 따라 지속적이고 안정적인 서비스를 제공하는데 최선을 다합니다.
② 회사는 항상 등록자의 정보를 포함한 개인신상정보에 대하여 관리적, 기술적 안전조치를 강구하여 정보보안에 최선을 다합니다.
③ 회사는 공정하고 건전한 운영을 통하여 전자상거래 질서유지에 최선을 다하고 지속적인 연구개발을 통하여 양질의 서비스를 제공함으로써 고객만족을 극대화하여 인터넷 사업 발전에 기여합니다.
④ 회사는 고객으로부터 제기되는 불편사항 및 문제에 대해 정당하다고 판단될 경우 우선적으로 그 문제를 즉시 처리합니다. 단, 신속한 처리가 곤란할 경우, 고객에게 그 사유와 처리일정을 즉시 통보합니다.
⑤ 회사는 소비자 보호단체 및 공공기관의 소비자 보호업무의 추진에 필요한 자료 등의 요구에 적극 협력합니다.

제11조 (회원의 의무)
① ID와 비밀번호에 관한 모든 관리의 책임은 회원에게 있습니다.
② 회원은 ID와 비밀번호를 제 3 자가 알 수 있도록 해서는 안 됩니다.
③ 회원은 본 약관 및 관계법령에서 규정한 사항을 준수합니다.

부칙

== Accept the company terms and conditions (ENGLISH) ==
Article 1 (Purpose)
The purpose of these Terms and Conditions (hereinafter “Terms”) is to stipulate 나이스정보통신 (“Company”) and all matters related to members.

Article 2 (Effect of Terms and Conditions, etc.)
① The terms and conditions become effective when they are disclosed and the other party agrees to them. The disclosure of these terms and conditions is done by posting them on the company website ({홈페이지ㅣURL코드}).
② The company may revise the terms and conditions to the extent that it does not violate relevant laws such as the Act on the Regulation of Terms and Conditions.
③ When the company revises the terms and conditions, the effective date and reason for the revision shall be specified and notified on the company website 7 days prior to the effective date.
④ The terms and conditions notified by the method in Paragraph 3 are also validly applied to existing members.

Article 3 (Interpretation of Terms and Conditions and Jurisdiction Court)
① Matters not stipulated in the Terms and Conditions and interpretation of these Terms and Conditions shall be governed by relevant laws and commercial practices.
② In the event of a dispute between the member and the company, the competent court shall be the Seoul Central District Court.

Article 4 (Definition of Terms)
A 'member' refers to a person who has registered as a member by providing personal information to the company and can continue to use the services provided by the company.

Article 5 (Membership and Qualifications)
① You are registered as a member by filling out member information according to the form set by the company and then applying for membership.
② In the following cases, the company may not accept membership or disqualify membership.
1. If you applied for membership using someone else's name
2. In case the required information is falsely entered at the time of application
3. In the case of applying for or performing such an act for the purpose of violating related laws
4. In the case of applying or performing such an act for the purpose of undermining social well-being or good morals
5. In case of threatening the order of electronic transaction, such as interfering with other people's use of the company or stealing the information
③ If the company deprives you of membership, membership registration is canceled. In this case, the member is notified in advance and given an opportunity to explain.

Article 6 (Acquisition and Use of Personal Information)
① The company enacts and enforces a personal information protection policy, and complies with the Act on the Acquisition, Use and Protection of Personal Information. The privacy policy is posted at the bottom of the website at all times.
② The company cannot use the personal information provided by the customer for any purpose other than this service.
③ The company cannot provide the personal information provided by the customer to a third party without the customer's prior consent. However, exceptions are made in the following cases.
1. In case of providing domain name search service
2. In case of a request from a national institution in accordance with related laws such as the Framework Act on Telecommunications
3. When there is an investigation purpose for a crime or there is a request from the Information and Communication Ethics Committee
4. When using member information (name, address, phone number) for business communication
5. In case of sharing some information only on matters related to banking business
6. It is necessary for statistical preparation, public relations materials, academic research, or market research, in a form that cannot be identified as a specific customer.
if provided

Article 7 (Withdrawal of Membership)
① A member may request the company to withdraw at any time, and the company will immediately process the membership withdrawal.
② If the expiration date of the service being used by the member has not passed, the company will not process the withdrawal.

Article 8 (Notification to Members)
① When the company notifies the member, it can be done with the e-mail address submitted by the member to the company.
② In the case of a notice to many unspecified members, the company may substitute individual notice by posting it on the company bulletin board for more than one week.

Article 9 (Issuance and use of coupons)
① Coupon refers to an online or offline coupon that allows a certain amount or percentage to be discounted when paying for company service costs, and members can use the coupon.
② Coupons may be issued by the company, and the scope of use of the coupon, discount limit, expiration date, and restrictions are displayed on the coupon or service screen.
③ Coupons must be used within the validity period in principle, and cannot be reissued, transferred, traded, or refunded.

Article 10 (Obligations of the company)
① The company does its best to provide continuous and stable services as stipulated in these terms and conditions.
② The company always does its best for information security by taking administrative and technical safety measures for personal information including registrant information.
③ The company contributes to the development of the Internet business by maximizing customer satisfaction by doing its best to maintain the order of e-commerce through fair and sound operation and by providing quality services through continuous R&D.
④ If the company determines that it is justifiable for any inconvenience or problem raised by the customer, it will take precedence and deal with the problem immediately. However, if prompt processing is difficult, the reason and processing schedule are immediately notified to the customer.
⑤ The company actively cooperates with consumer protection groups and public institutions for data required for the promotion of consumer protection work.

Article 11 (Responsibilities of Members)
① Members are responsible for all management of ID and password.
② Members shall not allow third parties to know their ID and password.
③ Members shall comply with the provisions of these Terms and Conditions and related laws.

addendum

== 接受公司条款和条件 (CHINESE) ==
第1条(目的)
这些条款和条件(以下简称“条款”)的目的是规定 나이스정보통신(“公司”)以及与会员相关的所有事项。

第2条(条款的效力等)
① 本条款自披露并得到对方同意时生效。这些条款和条件的披露是通过将它们发布在公司网站 ({홈페이지ㅣURL코드}) 上来完成的。
② 公司可以在不违反条款规定法等相关法律的范围内修改条款。
③ 公司修改条款时,应在生效日期前7天在公司网站上注明生效日期及修改原因。
④ 以第 3 项的方法通知的条款和条件也适用于现有会员。

第3条(条款解释及管辖法院)
① 本条款未规定的事项及对本条款的解释适用相关法律和商业惯例。
② 会员与公司发生纠纷时,管辖法院为首尔中央地方法院。

第4条(用语定义)
“会员”是指通过向公司提供个人信息而注册成为会员,并可以继续使用公司提供的服务的人。

第5条(会员及资格)
① 按照公司规定的表格填写会员信息后申请会员,即可注册为会员。
② 在以下情况下,公司不得接受会员资格或取消会员资格。
1.如果您以他人的名义申请会员
2. 申请时填写错误信息
3. 以违反相关法律为目的申请或实施该行为的情况
4. 以破坏社会福祉或良好道德为目的而实施或实施此类行为的情况
5. 威胁电子交易秩序,如干扰他人使用本公司或窃取信息
③ 如果公司剥夺您的会员资格,会员注册将被取消。在这种情况下,会提前通知会员并给予解释的机会。

第6条(个人信息的获取和使用)
① 本公司制定并实施个人信息保护方针,遵守个人信息的获取、使用和保护法。隐私政策始终张贴在网站底部。
② 公司不得将客户提供的个人信息用于本服务以外的任何目的。
③ 未经客户事先同意,本公司不得将客户提供的个人信息提供给第三方。但是,以下情况除外。
1.提供域名搜索服务的情况
2. 国家机构根据《电信框架法》等相关法律提出要求时
3. 有犯罪调查目的或信息通信伦理委员会要求时
4. 使用会员信息(姓名、地址、电话号码)进行业务交流时
5. 仅就银行业务相关事项共享部分信息的情况
6. 统计准备、公关资料、学术研究或市场调查所必需的,以无法识别为特定客户的形式。
如果提供

第7条(退会)
① 会员可随时要求公司退出,公司将立即处理会员退出。
② 会员所使用的服务未到期时,本公司将不予处理。

第8条(会员通知)
① 公司通知会员时,可以使用会员向公司提交的电子邮件地址进行。
② 向不特定的成员多的通知的情况下,公司可以通过在公司公告板上发布1周以上来代替个别通知。

第9条(优惠券的发行和使用)
① 优惠券是指在线或线下的优惠券,在支付公司服务费用时允许一定金额或百分比的折扣,会员可以使用该优惠券。
② 优惠券可能由公司发行,优惠券的使用范围、折扣限额、有效期限、限制条件均显示在优惠券或服务画面上。
③ 优惠券原则上必须在有效期内使用,不可补发、转让、交易、退款。

第10条(公司的义务)
① 本公司尽最大努力提供本条款规定的持续稳定的服务。
② 公司通过对包括注册人信息在内的个人信息采取行政和技术安全措施,尽最大努力确保信息安全。
③ 公司通过公平、健全的运营,尽最大努力维护电子商务秩序,通过持续的研发提供优质服务,最大限度地提高客户满意度,为互联网业务的发展做出贡献。
④ 如果公司认为对客户提出的任何不便或问题有正当理由,将优先处理并立即处理问题。但是,如果难以迅速处理,则会立即将原因和处理时间表通知客户。
⑤ 公司积极与消费者权益保护团体和事业单位合作,获取推进消费者权益保护工作所需的数据。

第11条(会员的责任)
① 会员负责ID和密码的所有管理。
②会员不得让第三方知道自己的ID和密码。
③ 会员应遵守本条款及相关法律的规定。

附录

== 企業利用規約の同意 (JAPANESE) ==
第1条(目的)
この利用規約(以下「本規約」)の目的は、나이스정보통신(「会社」)および会員に関するすべての事項を規定することです。

第2条(規約等の効力)
① 約款は開示され、相手方が同意した時点で効力を生じます。これらの利用規約の開示は、会社のウェブサイト ({홈페이지ㅣURL코드}) に掲載することによって行われます。
②会社は約款の規制に関する法律など関係法令に違反しない範囲で約款を改定することができます。
③会社が約款を改定する場合は、施行日と改定理由を明示し、施行日の7日前に当社のホームページに通知します。
④第3項の方法により通知された約款は、既存の会員にも有効に適用されます。

第3条(規約の解釈と管轄裁判所)
① 本約款に定めのない事項及び本約款の解釈については、関係法令及び商慣習に従います。
②会員と会社との間で紛争が生じた場合、ソウル中央地方裁判所を管轄裁判所とします。

第4条(用語の定義)
「会員」とは、当社に個人情報を提供することにより会員登録を行い、当社が提供するサービスを継続して利用できる者をいいます。

第5条(会員資格及び資格)
①当社所定のフォームに会員情報を記入の上、入会を申し込むことにより、会員として登録されます。
②次の場合、当社は入会をお断りするか、会員資格を剥奪することがあります。
1. 他人名義で入会申込をした場合
2. 申込時に必要事項を誤って入力した場合
3. 関係法令に違反する目的で当該行為を申請し、または行う場合
4. 社会福祉または公序良俗を害する目的で当該行為を行い、または行う場合
5. 他人の当社利用を妨害したり、情報を盗用するなど、電子取引の秩序を脅かす行為を行う場合
③会社が会員資格を剥奪した場合、会員登録は抹消されます。この場合、事前に会員に通知し、説明の機会を与えます。

第6条(個人情報の取得と利用)
① 当社は、個人情報保護方針を制定・施行し、個人情報の取得、利用及び保護に関する法律を遵守します。プライバシー ポリシーは、ウェブサイトの下部に常に掲載されています。
②当社は、お客様からご提供いただいた個人情報を本サービス以外の目的で利用することはできません。
③当社は、お客様からご提供いただいた個人情報をお客様の事前の同意なしに第三者に提供することはできません。ただし、以下の場合は例外とします。
1. ドメイン名検索サービスを提供する場合
2. 電気通信基本法等の関係法令に基づく国の機関からの要請の場合
3. 犯罪捜査目的または情報通信倫理委員会からの要請がある場合
4. 会員情報(氏名、住所、電話番号)を業務上の連絡に利用する場合
5. 銀行業務に関する事項のみを共有する場合
6. 統計の作成、広報資料、学術研究、市場調査のために、特定のお客様を識別できない形で必要な場合。
提供された場合

第7条(退会)
① 会員はいつでも会社に退会を要請することができ、会社は直ちに会員退会を処理します。
②会員が利用中のサービスの有効期限が過ぎていない場合、会社は退会処理を行いません。

第8条(会員への通知)
①会社が会員に通知する場合、会員が会社に提出した電子メールアドレスで行うことができます。
②会社は、不特定多数の会員に通知する場合、1週間以上会社掲示板に掲示することにより、個別通知に代えることができます。

第9条(クーポンの発行と利用)
① クーポンとは、会社のサービス費用を支払う際に一定の金額または割合が割引されるオンラインまたはオフラインのクーポンを指し、会員はクーポンを使用することができます。
②クーポンは会社が発行する場合があり、クーポンの利用範囲、割引限度額、有効期限、制限事項はクーポンやサービス画面に表示されます。
③クーポンは原則として有効期限内に限り、再発行、譲渡、交換、返金はできません。

第10条(当社の義務)
① 当社は、本約款に定めるとおり、継続的かつ安定したサービスを提供するために最善を尽くします。
②当社は、登録者情報を含む個人情報の管理上および技術上の安全対策を講じ、情報セキュリティのために常に最善を尽くしています。
③当社は、公正かつ健全な運営を通じて電子商取引の秩序維持に最善を尽くし、継続的な研究開発を通じて質の高いサービスを提供することにより、顧客満足を最大化することにより、インターネットビジネスの発展に貢献します。
④ お客様からご迷惑や問題が発生した場合、当社が正当と判断した場合は、優先して速やかに対応いたします。ただし、迅速な処理が困難な場合は、その理由と処理スケジュールを直ちにお客様に通知します。
⑤当社は、消費者保護事業の推進に必要なデータについて、消費者保護団体や公的機関に積極的に協力します。

第11条(会員の責任)
①ID及びパスワードの管理は、会員本人が責任を持って行うものとします。
② 会員は、ID及びパスワードを第三者に知られないようにしてください。
③ 会員は、本約款及び関連法令の規定を遵守しなければなりません。

補遺
TOP